Onze werkwijze

U bent ‘Ready’ om uw woning te verkopen. Super! Dat is al uw eerste stap naar de grootste stap van uw leven. En dat dit één van de belangrijkste keuze is in uw leven begrijpen wij heel goed.

Wij willen u niet het gevoel geven dat u de zoveelste klant van ons bent waarvoor we het huis gaan verkopen. Wij luisteren naar uw wensen en passen onze dienstverlening hierop aan. Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van de bezoeken per WhatsApp of wilt u één keer per week een samenvatting per email ontvangen? Wilt u in deze regio zichtbaar zijn op social media, of heeft u een woning waarmee u zich specifieker wilt richten op kopers vanuit België? Wanneer wilt u bezoeken ontvangen, alleen na 17 uur of alleen in het weekend? Wilt u volledig de touwtjes in handen houden en zelf verkopen of wilt u juist totaal geen zorgen hebben? Alles is mogelijk.

We nemen u graag mee in ons verkoopproces om u al zo goed mogelijk voor te bereiden. Bij ons komt u alleen voor aangename verrassingen te staan!

Stap voor stap nemen wij u mee door ons proces

  • Per telefoon hebben we een afspraak gemaakt om u binnen 3 werkdagen te komen bezoeken.
  • Tijdens deze afspraak maken we kennis met elkaar, luisteren wij naar uw beweegredenen om uw woning te verkopen en zullen wij wat foto’s voor eigen gebruik maken, maten opnemen en bijzonderheden opschrijven.
  • Met deze informatie kunnen wij een waardebepaling doen. Bij voldoende informatie vooraf kunnen wij dit direct bespreken. Als wij zelf niet zeker zijn over de waarde zullen we dit met de nieuwe informatie verder berekenen en een nieuwe afspraak inplannen om de waardebepaling te bespreken. Wij willen uiteraard een zo beargumenteerd mogelijke waarde uitspreken naar u.
  • Wij luisteren naar wat u belangrijk vind en wat u van ons als makelaar verwacht. We bespreken met u hoe wij denken hier op de juiste manier invulling aan te geven.
  • Vervolgens zullen wij een verkoopanalyse geven. Hoe lang verwachten wij dat de woning te koop zal staan, op welke manier gaan wij invulling geven aan de marketing. Welke doelgroep willen we bereiken? Hoe zetten we de woning online op bijvoorbeeld Funda, maar ook op onder andere huislijn en jaap. Hoe communiceren we? WhatsApp, bellen, email, etc. en ga zo maar door.

Jullie zijn ook ‘Ready’ en hebben besloten om de woning bij ons te verkopen

  • Er zal een nieuwe afspraak ingepland worden. We gaan professionele foto’s maken en verzamelen de laatste informatie over de woning. De woning moet er uiteraard zo netjes mogelijk uitzien, maar we zullen nooit vragen om de hele boel te veranderen/ te verbouwen. Je verkoopt tenslotte de woning zoals deze is.
  • Binnen 3 werkdagen staat de woning klaar om online te zetten. Mocht u dat wensen, dan krijgt u altijd het eerste concept te zien. De woning komt pas online als u volledig tevreden bent over de advertentie.
  • Dit is het belangrijkste onderdeel waar wij het verschil maken: Er zijn makelaars die een druk op de knop geven en achterover gaan zitten, wachten op de eerste aanmeldingen, maar hier begint het belangrijkste gedeelte juist. Hoe meer aanmeldingen, hoe groter de kans is dat uw huis goed verkoopt. Met onze gepersonaliseerde marketing zal de woning de eerste dag door zoveel mogelijk mensen gezien worden.
  • De aanmeldingen stromen binnen en de eerste bezoeken worden ingepland. En JA! er komt een bod binnen! Moeten we dit accepteren of moeten we een tegenbod doen? Wij adviseren u zo goed mogelijk, maar de eindbeslissing ligt bij u!
  • Er is een akkoord! Wij gaan zorgvuldig een koopovereenkomst opmaken en luisteren naar de wensen en belangen van beide partijen. We zullen niet vragen om bij het kruisje te tekenen, maar wij nemen de tijd om de koopovereenkomst zo goed mogelijk met beide partijen door te nemen. Hier ligt veel papierwerk en ook hier willen wij zorgen bij u weg nemen.
  • Is er financiering genomen voor de aankoop van de woning, dan houden wij u ook daarover op de hoogte. Hier kunnen wij het snelste van iedereen in schakelen, omdat de hypotheekadviseur ook aanwezig is!
  • De koopovereenkomst wordt doorgestuurd naar de notaris. We blijven contact houden met de notaris om de juiste data en verplichtingen van koper of verkoper in de gaten te houden.
  • Tussen het moment van tekenen van de koopovereenkomst en het passeren bij de notaris kunnen maanden verstrijken. Ook in deze periode houden wij contact, is alles naar wens, zijn er nog vragen of is er nog ergens hulp bij nodig? Misschien heeft u wel een verhuisdienst nodig, ook deze zoeken wij graag voor u!
  • De laatste stap is de notaris. Ook hier zijn wij bij aanwezig. We willen de fijne samenwerking goed afsluiten en hier komt u nog voor een aangename verrassing te staan!

Neem contact met ons op